ביקור בבית משפחת האשימוטו - עם הארומי-סאן והאשימוטו-סאן בביתם

ביקור עם שנ"צ בבית משפחת האשימוטו

אני לא יכול בלי לשתף בחוויה האישית שלי מהביקור אצל האשימוטו סאן הבאמת מקסים.

נסענו אליו במכוניתו אחרי אימון בוקר, שלקראתו קמנו כמדי יום בסביבות 05:40 אז לרגע קט ניקרתי במושב האחורי. האשימוטו מיד שאל לשלומי ואם אני עייף, הסברנו שההשכמות ורצף האימונים קצת מעייפים אותנו וחשבתי שבזה זה נגמר.

במהלך הארוחה שהייתה באווירה נעימה ומחויכת הודיע לי האשימוטו שאחרי האוכל הוא מארגן לי מיטה באחד החדרים. חשבנו שזו בדיחה, וזרמנו איתה – השבתי שאני פשוט אכנס אל מתחת לשולחן ואשן קצת (מתחת לשולחן בתמונה יש חור גדול ברצפה, מקום מרווח לרגליים, עם תחתית מחוממת). כשהבנו שהוא לא צוחק, הבהרתי בעזרת אלי שממש לא צריך, שלא לומר אין מצב, אני בכלל לא עייף, ויש לנו סידורים במלון, וכו'. לא נכנעתי לניסיונות השכנוע. ללכת לישון אצל מישהו שמארח אותך לצהריים? איפה הנימוס שלי? הצבתי את כל העקשנות והאסרטיביות הישראלית שלי אל מול היפני הנחרץ.

שורה תחתונה, עליתי לחדר כמו ילד טוב, הייתה אחלה שנת צהריים.

מיקי בלהסן, משלחת ליפן – מרץ 2013

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

בין הגירוי לתגובה
הבלוג של אלי לרמן

בין הגירוי לתגובה

בספרו של סטיבן קובי "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" הוא כותב על חופש הבחירה. הוא מציין שזהו אינו משפט שלו אלא שנתקל בו בספר

המשך קריאה »
עוף החול ומה הקשר לאייקידו
הבלוג של אלי לרמן

עוף החול ומה הקשר לאייקידו

כולם מכירים את עוף החול, הפניקס, הציפור המיתולוגית שנשרפת וקמה לתחייה מתוך האפר באופן מחזורי. בהנחה שמיתוס הוא סיפור בעל משמעות עמוקה לבני אדם (וההוכחה

המשך קריאה »
האימון באייקידו מהותו - ללמוד לראות את הבלתי נראה
הבלוג של אלי לרמן

האימון באייקידו מהותו – ללמוד לראות את הבלתי נראה

נאקאמורה סנסאי, שבדיוק היה בישראל ללמד סדנה, הינו האוצי'דשי הוותיק ביותר של סוגנומה סנסאי. באחת השיחות איתו הוא אמר שיש הבדל תהומי בין הטכניקה של סוגנומה סנסאי לבין הטכניקה של מתאמנים אחרים בדוג'ו ביפן.

המשך קריאה »