בואו נהיה אסירי תודה

בואו נהיה אסירי תודה כאן ועכשיו

לפני מותו נהג מייסד האייקידו, מוריהיי אואשיבה, לומר: "איי-קי הינו צלב בתוך מעגל". מאחר והייתי צעיר באותה תקופה (בן 24 עד 26) לא העזתי לשאול אותו למה התכוון. כיום, כאשר אני חושב על משמעות דבריו, פרשנותי האישית תהיה משהו כזה:

העיגול מסמל את היקום; הקו האופקי בצלב מסמל את החלל האינסופי; הקו האנכי מסמל את הזמן האינסופי.
כל אחד מאיתנו חי ונושם רק כאן ועכשיו- נקודת המפגש של החלל האינסופי והזמן האינסופי בתוך היקום העצום.
אני חושב שכוונתו הייתה ללמד אותנו באמת להעריך ולהוקיר את "כאן ועכשיו".

ב 1981, כאשר פגשתי לראשונה את המורה שלי לזן, מאסטר אומדה, הוא אמר לי: "אתמול ומחר אינם קיימים. כל מה שיש לך זה כאן ועכשיו". אני עדיין זוכר בבירור את העוצמה שחשתי למשמע המילים הללו. אנחנו (או ליתר דיוק אני), נוטה להתחרט על דברים שכבר קרו, או להשקיע הרבה מחשבה ואנרגיה בדברים שעדיין לא קרו. כמה טוב היה אילו יכולנו בזמנים כאלה להזכיר לעצמנו "כאן, עכשיו".

מי שאנחנו כיום הושפע רבות מהמחשבות והמעשים שלנו עד להווה.
המחשבות והמעשים שלנו ברגע זה יוצרים את מי שנהייה בעתיד.

זהו רעיון חשוב.

בואו נוקיר "כאן, עכשיו".

 

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

אייקידו בנהיגה
בלוג חברי המרכז

אייקידו בנהיגה

אתמול, תוך כדי ישיבה על הכסא במשרד שלי, מבלי שעשיתי תנועה מיוחדת, נתפס לי הצוואר בצורה קשה. לא יכולתי להזזיז את הראש ובקושי יכולתי להחזיק אותו בכלל. הכאבים התחילו מהראש, דרך הצוואר עד לשכם הימנית. קרה לי כבר בעבר שנתפס לי הצוואר יותר מפעם אחת אבל הפעם ידעתי שזה יותר קשה…

המשך קריאה »
אייקידו ובריאות טובה
הבלוג של אלי לרמן

אייקידו ובריאות טובה

מצורף מאמר קצר מאת ד"ר ברקוב המפרט כיצד אייקידו נותן מענה לתחזוקה טובה של הגוף.

למיטב הבנתי, רבים מהמתאמנים באייקידו מגיעים מתוך רצון לתחזק את הגוף בצורה טובה ולשפר את בריאותם. אחד היתרונות הבולטים של האייקידו הוא בכך שהוא מספק פעילות מעניינת ומגוונת ובנוסף מסגרת חברתית נעימה. העובדה שאנו מתאמנים בקבוצה עוזרת לנו להתמיד, והסוד לתחזוקה שוטפת אפקטיבית, כידוע, הוא בהתמדה.

המשך קריאה »
חמשת ההרגלים של סוגנומה סנסיי
בלוג חברי המרכז

חמשת ההרגלים של סוגנומה סנסאי

באגרת ששלח סוגנומה סנסאי לסטודנטים באוניברסיטה הוא כותב: "ברצוני לחלוק אתכם מספר דגשים שאני משתדל לשים אליהם לב במהלך חיי: בבוקר, כאשר אני פוקח את

המשך קריאה »