אם הקרובים ישמחו...

אם הקרובים ישמחו…

בעת ביקורנו ביפן, במהלך אחד השיעורים, סיפר סוגנומה סנסאי שכאשר הוא ביקר לראשונה בישראל, יצא לו להציץ לחדר העבודה שלי, והוא הופתע שמעל שולחן העבודה שלי היה תלוי משפט יפני בכתב ידי שאומר:

近き者説べば遠き者来らん

בתרגום חופשי המשמעות היא:

'אם הקרובים ישמחו – הרחוקים יבואו'.

סנסאי הוסיף שמאוד התרשם מכך שאני מכיר את המשפט ומכך שתליתי אותו מעל שולחן העבודה.

אז, כמובן שהעובדה שסנסאי סיפר את שבחי בפני חברי הדוג'ו ביפן מאוד החמיאה לי והביכה אותי בו-זמנית, אבל, לא זה מה שרציתי לספר…

את המשפט למדתי מסנסאי בכבודו ובעצמו. לפני די הרבה שנים, בשנה בה היו מעט מצטרפים חדשים למועדון האייקידו באוניברסיטה, כתב להם סנסאי את המשפט הזה.

הוא הוסיף והסביר שמשמעות  המשפט היא: 'אל תשקיעו הרבה מידי זמן ואנרגיה בפרסום. השקיעו את האנרגיה באנשים שנמצאים. ועוד יותר מכך, הפכו את מועדון האייקידו למקום מהנה, מלמד ומעורר השראה. אם החברים במועדון ירגישו מעומק ליבם גאווה על שהם שייכים למועדון האייקידו, השמועה כבר תגיע למרחוק. '

בערב האחרון שבילינו עם סנסאי, לפני חזרתנו לישראל, הזמין אותי סנסאי לשיחה אישית אצלו במשרד. הוא הגיש לי מעטפה וביקש שאפתח אותה. בתוכה הייתה הקליגרפיה המקסימה בתמונה, שבה כתוב, ניחשתם נכון:

'אם הקרובים ישמחו – הרחוקים יבואו'.

קליגרפיה מקורית בחתימת ידו של סנסאי.

כמובן שהמחווה של סנסאי מאוד נגעה לליבי.

כאשר ביקרנו ביפן, ההרגשה של כולנו הייתה שחברי הדוג'ו ביפן מאוד גאים להיות חלק ממנו ושמחים שאייקידו הוא חלק משמעותי מחייהם, או במילים אחרות בדוג'ו ביפן מתקיימת האמרה הזו הלכה למעשה.

אני מאחל לעצמנו שנצליח כולנו להפוך את הדוג'ו שלנו, את המרכז הישראלי לאייקידו 'נישין-קאן', למקום שבו הקרובים שמחים וגאים להיות חלק ממנו. בהחלט אתגר ראוי.

כתמיד, מצפה לתגובותיכם מאירות העיניים.

 

2 תגובות

  1. אלי סנסיי היקר,

    הדוג׳ו המקסים שהקמת, בשליחותו של סוגנומה סנסיי,
    הוא הוכחה נפלאה והתגשמות מושלמת של האמרה הזו.

    תודה רבה!

  2. אני מוצאת אמת במשפט הזה, עם השנים התחלתי להרגיש קרובה ושמחה להיות חלק מהדוג'ו, האייקידו הולך איתי ביומיום ונותן לי השראה וחוזק, אנשים מענינים ונפלאים ומוכשרים
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

נפש של מתחיל
הבלוג של אלי לרמן

נפש של מתחיל – 初心 – SHOSHIN

אחת התכונות האנושיות היא היכולת "להתרגל". לתכונה הזו חשיבות רבה, מאחר והיא מאפשרת לנו להסתגל למצבים חדשים. אולם, באומנויות הלחימה נהוג לראות ב"התרגלות" אויב רציני

המשך קריאה »
מה מייחד את האייקידו
הבלוג של אלי לרמן

מה מייחד את האייקידו?

יש שיאמרו שהדגש על "השימוש באנרגיה של התוקף" הוא מה שמבדיל את האייקידו. זה בהחלט מאפיין חשוב אבל יש אותו גם באומנויות אחרות. לעניות דעתי, מה שמייחד את האייקידו הוא העובדה שהמייסד הכניס בו את המושג "אהבה"

המשך קריאה »
סוגנומה סנסאי בהדגמה
בלוג חברי המרכז

הקטן מצטבר והופך לגדול

בחודש מאי האחרון התקיימה בטוקיו זו הפעם ה-57 הדגמת האייקידו של כלל יפן. אני אישית משתתף באירוע הזה משנת 1967 וזו הייתה לי השנה ה-53 ברציפות בה אני משתתף באירוע, 53 שנים מבלי להחסיר אף שנה.

המשך קריאה »