איך להשתמש באנרגיה בתבונה – המשך תנועת התוקף

אנו מדברים על הנושא של "איך להשתמש באנרגיה בתבונה".

השלב הראשון, עליו כבר דיברנו, הוא יציאה מקו ההתקפה.

לאחר שזיהינו את כיוון ההתקפה וזזנו הצידה, השלב הבא הוא שימוש באנרגיה של התוקף. אנחנו רוצים לרתום את האנרגיה של הצד השני ולעבוד ביחד איתה, לא נגדה. הרעיון הזה חשוב באייקידו ומאפשר לנו להתמודד גם עם בני זוג גדולים וחזקים מאיתנו.

בחיים, כמו באייקידו, יותר חכם ופרודוקטיבי להשתמש באנרגיה של הצד השני מאשר להתנגש איתה. כדי לעשות זאת בצורה טובה חשוב להימנע משתי נטיות נפוצות: להתקשות או לקרוס.

"התקשות" מונעת ממני חופש תנועה ותגובה ומגבילה אותי מאוד.

"קריסה" גורמת לי להיפגע מההתקפה ומעבירה את השליטה וההובלה לצד התוקף.

שתי האופציות אינן משרתות אותי.

השאיפה באייקידו, כמו בחיים, היא לשמור על מתיחות אחידה ו"להתחבר לתנועה", ומתוך המקום הזה אנו יכולים לרתום את האנרגיה של הצד השני ולעבוד ביחד איתה.

תגובות (6)

  1. גיל בר חיים:

    שלום אלי,
    מאוד מתחבר לפילוספיה הזו.
    היכן בחור בן 40 כמוני יכול ללמוד את עקורונות השיטה?
    תודה,גיל

    1. אלי לרמן:

      שלום גיל,
      אתה מוזמן להתקשר למשרד ( 1-700-500-506) ולתאם שיעור ניסיון.
      מקווה להתראות בקרוב.
      אלי

  2. משה:

    רציתי לדעת אם בגיל 38 עדיין יש מה לצפות ללמידה וביצועים באופן מייטבי .
    דעות ישנות מדברות על קושי בגיל כזה לתרגל ביצועים כאלה .
    מה דעתך ?

    1. אלי לרמן:

      משה שלום רב,
      תודה על תגובתך.
      ניתן ללמוד אייקידו בכל גיל. כפי שאתה מציין, יש יתרון להתחלה בגיל צעיר, אבל יש אצלנו במרכז אנשים שהחלו להתאמן בגילאי 50, 60 ולאחרונה אפילו איש בן 77 החל להתאמן!
      מאחר ובאייקידו אין תחרויות, והמדד היחידי הרלוונטי הוא – ההתקדמות האישית של כל אדם, ניתן להצטרף בכל גיל.
      אייקידו מציע לכל אדם ללמוד לעבוד עם הגוף שלנו בצורה יותר נכונה, להגמיש ולחזק אותו וגם לפתח קואורדינציה ויכולת הגנה – וההצעה הזו שמורה לכל מי שרוצה!
      אתה מוזמן ליצור קשר ולבוא לבדוק אם זה יכול להתאים גם לך.
      נשמח לפגוש אותך.
      להתראות. אלי לרמן

שינוי גודל טקסט
ניגודיות גבוהה