אז איך היה לכם ביפן

אז איך היה לכם ביפן?

במוצ"ש 6/4/2019 יצאה משלחת של המרכז הישראלי לאייקידו למחנה אימונים בפוקואוקה, יפן. חברי המשלחת: גיא טוטקה, חנה בהק, יוסף צעירי, עדי גורן, אדי האס שאליו הצטרפו אשתו סווטה ושני ילדיו אורי ואיתי ועבדכם הנאמן.

במהלך רוב התקופה (10 ימים נטו) התאמנו פעמיים ביום: בוקר וערב. השיעורים בדוג'ו הם בני 60 דקות אבל מספיקים הרבה 🙂

האינטנסיביות של האימונים מצטברת וכולנו הרגשנו את העייפות בשרירים. כמו כן, בלטו העומק והניסיון של חברי הדוג'ו ביפן שחלקם מתאמנים למעלה מ 50 שנים באייקידו. או כפי שחנה היטיבה לנסח זאת: "בסיום השיעור עשיתי חשבון והבנתי שיש לי למעלה מ 200 שנות אייקידו על הידיים…"

מעבר לשיעורים שהיו מלמדים ומעשירים מאוד, ומעבר לעובדה שכולנו הרגשנו זכות גדולה להתאמן באקדמיה הגבוהה לאייקידו בראשות סוגנומה סנסאי, היו גם הרבה מפגשים חברתיים עם חברי הדוג'ו, וכשאני נזכר אז כמעט בכל ערב יצאנו לאכול ולשתות עם החברים מהדוג'ו ביפן שעשו מאמצים עילאיים לוודא שאנחנו נהנים.

אז לסיכום: אייקידו משובח ברמה הגבוהה ביותר, אירוח כיד המלך, אוכל יפני מעולה וזול וחברים טובים לדרך – מה עוד אפשר לבקש?

קיבלנו הרבה צידה לדרך גם מבחינה טכנית וגם מבחינת דגשים ליישום "אייקידו בחיים" ואני מרגיש אסיר תודה על כל הטוב שהרעיפו עלינו. במהלך החודשים הקרובים אעשה כמיטב יכולתי להעביר בשיעורים בדוג'ו חלק מכל הטוב שקיבלנו. מצפה בכיליון עיניים להתאמן עם חברי הדוג'ו ולהמשיך ללטש ולהתקדם ביחד.

תודה רבה לסוגנומה סנסאי ולכל חברי שוהייג'וקו על האירוח הלבבי והכנסת האורחים. ותודה לכל חברות וחברי המשלחת שהצטרפו למסע המיוחד הזה.

ב 16 לאפריל 2020 מתוכננת משלחת נוספת ליפן. עד הפעם הבאה 🙂

מצורפת תמונה עם סוגנומה סנסאי בדוג'ו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קודם זוז בעצמך
הבלוג של אלי לרמן

קודם זוז בעצמך!

באייקידו ישנו עקרון חשוב האומר: כאשר אתה רוצה להזיז את בן הזוג, ראשית זוז בעצמך. כאשר בן הזוג אוחז את ידנו בחוזקה, הנטייה הטבעית היא

המשך קריאה »
ג'יטה ריקיו
בלוג חברי המרכז

ג'יטה ריקיו

ביפן יש פעמיים בשנה תקופה בה מעניקים למתמידים פרס. בשיא החורף ובשיא הקיץ – מי שמתמיד ומתאמן יום יום (לאורך 10 ימים) מקבל מגבת ועליה קליגרפיה (פרי יצירתו של סוגנומה סנסאי).

המשך קריאה »
למה אני אוהב לתת לעובדים שלי להיכשל - אייקידו ועולם העסקים
בלוג חברי המרכז

למה אני אוהב לתת לעובדים שלי להיכשל

פעמים רבות מתארים את האייקידו כדרך חיים, הרבה מעבר ל"רק אומנות לחימה", יש פילוסופיה שאמורה גם ללוות אותנו בחיי היומיום. אבל האם באמת אפשר לקחת את הידע שלנו מהמזרן אל החיים?

המשך קריאה »